Seminar Antarabangsa Melayu 2015

Dr. Nizam Shapie telah membentangkan kertas kerja di Seminar Antarabangsa Warisan dan Tamadun Melayu 2015.Seminar yang berlangsung pada 16-17 Disember 2015 di Hotel One Helang, Langkawi Kedah ini dianjurkan oleh Institut Pengurusan dan Integriti Negeri Kedah Darul Aman dan Universiti Teknologi MARA Kedah.

Seminar ini bertujuan untuk mengimbau sejarah yang telah diharungi oleh Tamadun Melayu, semangat dan kesungguhan menghadapi pelbagai ujian, serta cabaran kontemporari dan masa depan akan dapat di utarakan agar fahami dan dihayati oleh generasi hari ini dan dijadikan contoh dan iktibar untuk mencipta kejayaan yang lebih cemerlang.

ICOMHAC2015 dijangka dirasmikan oleh Dato Seri Mukhriz Mahathir, Menteri Besar Kedah. Dua kertas kerja telah dibentangkan berkaitan Silat oleh Dr. Nizam iaitu Kurikulum Silat dan Sukan Silat Olahraga.

Tahniah kepada Dr. Nizam!

dr nizam shapie

silat presentation

dr nizam silat

silat show

 

About PEMEGANG AMANAH PSGFM

Pemegang Amanah PSGFM is a trustee entrusted by the Allahyarham Tuan Haji Anuar Abdul Wahab AMN to develop silat all around the world. You can check out more about this at http://www.kurikulumsilat.com